تبلیغات
معرفی و بررسی

پی سی دانلود چرا پنالتی شد؟ آنالیز سقوط سایت پی سی دانلود در 3 سناریو مختلف

تبلیغات
2.7
(3)

خیلی از دوستان از من پرسیده بودند پی سی دانلود چرا پنالتی شد؟ چه بر سر پی سی دانلود آمد؟ چطور شد که یکی از خفن‌ترین سایت‌های دانلود ایران یک شبه از لیست نتایج گوگل حذف شد؟

اول از همه باید بگویم که چیزی به اسم بدشانسی وجود ندارد. پی سی دانلود همانطور که شانسی به این جایگاه فوق العاده نرسید، سقوطش هم بدشانسی یا بدبیاری نبود. باید به طور دقیق‌تر بررسی کنیم که چه بر سر این سایت محبوب دانلودی آمد.

اینم بخونید بد نیست: سایت خود را با ابزار آنلاین جت سئو تحلیل کنید

پی سی دانلود که بود و چه بود؟

پی سی دانلود یکی از بهترین و بزرگترین سایت‌های دانلودی کشور است که از سال 1384 با همت آقای محمدرضا سیاپوری وارد این حوزه شد. این سایت توانست همان اوایل کار، بین مردم محبوبیت پیدا کرده و کاربران زیادی داشته باشد. سایتی که آرشیو خود را روز به روز بزرگتر می‌کرد و حتی بعد از نرم افزار سراغ کتاب، موسیقی و سایر بخش‌های فرهنگی هم رفت.

پی سی دانلود زمانی شروع به کار کرد که تب کلمه p30 داخل ایران داغ بود و قبل از آنها سایت P30world بین مردم محبوب بود. دقیقا مثل این روزها که هزار جور “دیجی” پسوند و پیشوند سایت‌ها می‌شود، آن زمان هم P30 روی بورس بود و این اسم از اینجا به وجود آمد.

خود من از زمانی که با اینترنت آشنا شدم این سایت را می‌شناختم. البته زمانی که من بچه بودم اینترنت به خوبی این روزها نبود و واقعا ما حسرت دانلود یک فایل چندمگابایتی را می‌خوردیم. اما با همان شرایط هم پیگیر این سایت بودم و تا امروز هم نرم افزارهای زیادی از این سایت دانلود کردم.

اینم بخونید بد نیست: بهترین موتورهای جستجو کدامند و چقدر استفاده می‌شوند؟

پی سی دانلود قبل از پنالتی

تقریبا تا اواسط سال 97 همه چیز برای این سایت خوب پیش می‌رفت و پی سی دانلود در فیلد کاری خود و به عنوان یک سایت دانلودی رقیبی نداشت. حتی Soft98 که یکی از بهترین سایت‌های دانلود کشور است هم نمی‌توانست به پای پی سی دانلود برسد (از لحاظ ترافیک دریافتی) یادم است رتبه الکسا پی سی دانلود آن زمان همیشه زیر 50 ایران بود و به طور میانگین الکسای بین 25 تا 30 ایران را داشت.

آن زمان شرایط برای این سایت دانلودی بسیار خوب بود. در کلمات کلیدی پررقابت مثل “دانلود نرم افزار” یا هزاران کلمه دیگر، پی سی دانلود در نتایج می‌درخشید و معمولا رتبه‌های 1 تا 3 گوگل را برای خودش رزرو کرده بود. کم پیش می‌آمد چیزی سرچ کنیم و ردی از پی سی دانلود بین نتایج پیدا نکنیم.

اما یک دفعه اتفاقات بد سروکله‌شان پیدا شد و همه چیز به هم ریخت …

پی سی دانلود بعد از پنالتی

برای منی که در پی سی دانلود هیچ کاره بودم اتفاق تلخی بود، چه برسد به خود آنها. راستش اول متوجه نشده بودم پی سی دانلود پنالتی شده و بعد از چندبار جستجو برای پیدا کردن تعدادی نرم افزار فهمیدم مشکلی وجود دارد. پی سی دانلود در لیست نتایج وجود نداشت. اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که شاید در این کلمات رتبه‌ای ندارد. اما بعد از جستجو کلماتی که این سایت بیشتر ترافیک خود را از آنها می‌گرفت و ندیدن اسم پی سی دانلود در لیست نتایج، فهمیدم که متاسفانه پی سی دانلود توسط گوگل جریمه شده است.

من خیلی ناراحت شدم و شاید برای دوستان و همکارانم این ناراحتی قابل فهم نبود، اما من خودم را جای مدیران آن سایت می‌گذاشتم و به این فکر می‌کردم که اگر یک روز این بلا سر سایت من بیاید چی؟ اگر یک روز از خواب بیدار شوم و ببینم گوگل سایتم را ناپدید کرده چه احساسی به من دست می‌دهد؟ همچنین سال 97 شرکت ما با پی سی دانلود همکاری داشت و این مشکلی که برای پی سی دانلود اتفاق افتاد در کسب و کار ما هم تاثیر منفی گذاشت.

از زمان پنالتی پی سی دانلود تا امروز چه اتفاقاتی افتاد؟

تقریبا یک سال و چند ماه از این ماجرا می‌گذرد و پی سی دانلود انگار نه انگار که اتفاقی افتاده باشد کار خودش را ادامه می‌دهد. انتظار غیر از این را داشتید؟ درست است که این مشکل کام مدیران این سایت پرترافیک را تلخ کرد، اما دلیلی وجود نداشت که کسب و کار خودشان را تعطیل کنند. پی سی دانلود طی این یک سال بدون هیچ مشکلی براساس برنامه قبلی خود به فعالیت‌هایش ادامه داد.

بعد از این ماجرا رتبه الکسا پی سی دانلود به طور کاملا محسوس شروع به افت کرد. این سقوط و کاهش رتبه کاملا طبیعی بود چون تعداد زیادی از کاربران پی سی دانلود از طریق موتورهای جستجو ( بیشتر گوگل ) وارد این سایت می‌شدند. پی سی دانلود در کمتر از چند ماه از نزدیک به 130 تا 140 پله سقوط را تجربه کرد و از عدد بسیار خوب 25-30 به عدد نسبتا خوب 150-160 رسید.

الکسا پی سی دانلود بعد از پنالتی شدن توسط گوگل
رتبه الکسا سایت پی سی دانلود در 7 مهر ماه سال 1398

شاید عده‌ای فکر می‌کردند بعد از پنالتی گوگل، پی سی دانلود بند و بساط خودش را جمع کرده و سایت را تعطیل می‌کند. اما به هیچ وجه اینطور نشد و اینطور هم نخواهد شد. این سایت نزدیک به 14 سال در بستر وب فعال بود و کابران وفادار بسیار زیادی داشت ( و دارد ) این کاربران حاضرند به طور مستقیم (Direct) وارد این سایت شده و نرم افزار مورد نظر خود را داخل سایت پیدا کنند. پس ترافیک ورودی پس سی دانلود فقط به موتورهای جستجو وابسته نبود و این سایت سقوط وحشتناکی را تجربه نکرد.

آیا جریمه پی سی دانلود تمام شده و این سایت به لیست نتایج گوگل بازگشته است؟

خیر. متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است. زمانی که من این پست را منتشر می‌کنم (اوایل پاییز 98) پی سی دانلود هنوز در جریمه و روزهای تلخ پنالتی به سر می‌برد. هنوز هم با جستجو کلمات کلیدی مرتبط به حوزه “دانلود” متوجه می‌شویم که گوگل علاقه‌ای به حضور پی سی دانلود در SERP ندارد و مشخص نیست این مشکل کی حل می‌شود. در اسکرین شات زیر من Query “دانلود نرم افزار برای کامپیوتر” را جستجو کردم. سال‌ها قبل پی سی دانلود در این Query رتبه بسیار بالایی داشت. اما الان همینطور که مشاهده می‌کنید، آن روزهای خوش تمام شده‌اند:

پی سی دانلود از لیست نتایج گوگل حذف شد
صفحه اول گوگل و حضور نداشتن پی سی دانلود!

بررسی پنالتی شدن پی سی دانلود با چند سناریو مختلف

قبل از هر چیز یک نکته مهم را باید بگویم. من این مقاله را از دید یک “کاربر” منتشر می‌کنم. چون نه مسئولیتی در این سایت دارم نه به اطلاعات مهم آنها مثل آنالیتیکس، سرچ کنسول و غیره دسترسی دارم. بعضی از مطالبی که از اینجا به بعد مطالعه می‌کنید ممکن است درست نباشند.

می‌دانیم که در سئو نمی‌شود خیلی قطعی صحبت کرد و گاهی با حدس و احتمال‌های زیادی مواجه هستیم. در ادامه سه سناریو مختلف را بررسی می‌کنم که باعث پنالتی شدن پی سی دانلود شدند. اول دو سناریو ردشده را باهم مرور می‌کنیم و توضیح می‌دهم که چرا اصلا آنها را مطرح کردم وقتی درست نیستند. سناریو سوم اما درست می باشد و همین مورد تیرخلاص را به پی سی دانلود زد.

اینم بخونید بد نیست: ‌معرفی شرکت های برتر در زمینه ارائه سرورهای مجازی ایران

سناریو اول: محتوای تکراری یا Duplicate Content (رد شده)

تا امروز چند صدبار گفتم که محتوای تکراری یا Duplicate Content بلای جان هر سایتی است. محتوا زمانی پادشاه است که غنی و مفید باشد. البته اینجا روی صحبت من درباره نوع دیگری از محتواست.

همه ما با دسته بندی (Category) و برچسب (Tag) آشنا هستیم. چند سال پیش که وب‌مسترها فرق این ۲ مورد را نمی‌دانستند و به طور افراطی از تگ‌ها استفاده می‌کردند. خیلی از وب مسترها بدون اینکه مفهوم تگ را بشناسند سایت خودشان را با تگ‌ها بمباران می‌کردند. اصلا یادم است یک زمانی مفهوم تگ اینطور جا افتاده بود؛

قبل از اینکه پستت رو منتشر کنی، هر چیزی که فکر می‌کنی مربوط به پستت هست و کاربرا احتمالا اونو سرچ می‌کنن رو به عنوان یه برچسب تو پستت بیار …

به این ترتیب سایت‌ها برای اینکه در عبارات مختلف رتبه بگیرند، هر چیزی که به ذهنشان می‌رسید را تگ می‌کردند. دوست ندارم اینجا درباره فرق دسته با برچسب صحبت کنم. فقط به این نکته اشاره کنم که با ساخت هر برچسب جدید، یک صفحه جدید به سایتتان اضافه می‌شود. حالا فرض کنید چندهزار صفحه جدید ساخته‌اید که هیچ محتوایی ندارند.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی محتوای تکراری منتشر می‌کنیم؟

گوگل در برابر محتوای تکراری موضع مشخصی دارد. به صراحت اعلام کرده که محتوای تکراری را دوست نداشته و در صورت مشاهده سایت موردنظر را جریمه می‌کند.

اگر یادتان باشد پی سی دانلود تا قبل از این مشکل، به طور افراطی از تگ‌ها استفاده می‌کرد‌. همینطور یک بخشی به عنوان کلمات کلیدی داشت که انواع کلمات مرتبط و حتی گاهی بی ربط را داخل این بخش قرار می‌داد. بعد از پنالتی شدن پی سی دانلود در اولین اقدام این لینک‌ها را حذف کرد و کمی ساختار برچسب‌های سایت را سر و سامان بخشید.

چرا این سناریو را مطرح کردیم؟ ممکن است گوگل محتوای تکراری سایت را انقدر زیاد دیده باشد که پی سی دانلود را به کل از نتایج حذف کزده باشد. هر چند حذف بعضی از لینک‌ها مشکل این سایت را حل نکرد و همچنان پی سی دانلود در قعر نتایج قرار دارد (یا اصلا وجود ندارد)

دلیل رد شدن این سناریو؛

اگر قرار بود گوگل به خاطر Duplicate Content سایت‌ها را به این شدت جریمه کند، سایت‌های زیادی از گردونه رقابت خارج می‌شدند. در واقع تاثیر این مجازات‌ها معمولا خفیف یوده و چنین بلایی سر سایت نمی‌آورد.

سناریو سوم: تبلیغات زیاد یا افراطی (رد شده)

این سناریو احتمالا هیچ تاثیری در پنالتی شدن پی سی دانلود نداشت. می‌دانیم یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد سایت‌های اینترنتی تبلیغات است. قبلا در مقاله گوگل ادسنس چیست و آیا در ایران قابل استفاده است گفتم که تبلیغات نه تنها بد نیست، بلکه یک روش خوب برای رایگان نگه داشتن سرویس‌های اینترنتی حساب می‌شود.

یکی از روش‌های درآمدزایی پی سی دانلود تبلیغات می‌باشد و همیشه از این روش به طور اصولی و استاندارد استفاده کرده است. پی سی دانلود در یک حرکت قابل تقدیر از تبلیغات آزاردهنده پاپ آپ دوری کرد و هیچ‌وقت چنین تبلیغاتی را در سایتش قرار نداد. آن هم زمانی که می‌توانست درآمد عجیبی از این راه کسب کند. پی سی دانلود هیچوقت سایت خودش را با تبلیغات شلوغ خفه نکرد و از قدیم برای کاربرانش احترام قائل می‌شد.

اگر قرار بود گوگل سایت‌ها را به خاطر تبلیغات زیاد اینطور سفت و سخت جریمه کند، مطمئن باشید قبل از پی سی دانلود چند هزار سایت ایرانی باید از رده خارج می‌شدند. شما هم در وب فارسی از این سایت‌ها زیاد دیده‌اید. مثلا بعضی از سایت‌های دانلودی انقدر پاپ آپ، لینک دانلود نرم افزار، دانلود خودکار یک فایل خاص و غیره رو سرتان می‌ریزند که آخر سر از دانلود فایلی که دنبالش بودید پشیمان می شوید.

پس چرا این مورد را گفتم؟ سال ۹۷ صحبت‌هایی با مدیران این سایت داشتیم و آنها گفتند به خاطر مشکلات به وجود آمده در سایت می‌خواهند موقتا تبلیغات خود را کم کنند. به نظر خودشان ممکن بود این تبلیغات هم در پنالتی شدن سایتشان نقش داشته باشند. پس شروع به کم کردن تبلیغات کردند. اما این راه حل هیچ دردی را دوا نکرد.

دلیل رد شدن این سناریو؛

پی سی دانلود تبلیغات افراطی نداشت و گوگل هیچ سایتی را به خاطر تبلیغات به این شدت تنبیه نمی‌کند. اگر قرار بود سایت‌ها به خاطر تبلیغات جریمه شوند یک لیست بسیار طولانی قبل از پی سی دانلود وجود داشت.

سناریو سوم: نقض قوانین کپی رایت و حق نشر صاحبان اثر (قطعی)

در این قسمت بالاخره می‌فهمیم پی سی دانلود چرا پنالتی شد. مدت‌هاست که قانون کپی رایت و رعایت حقوق صاحبان اثر در کشورهای مختلف اجرا می‌شود. به این ترتیب اگر کسی که این قوانین را نقض کند مطابق قانون با او برخورد خواهد شد.

پی سی دانلود به عنوان یکی از بزرگترین سایت‌های دانلود نرم افزار، تعداد زیادی نرم افزار پولی به همراه فایل کرک را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌داد. این سایت همیشه کرک‌هایی مطمئن و تایید شده داشت. پی سی دانلود به حدی رشد کرده بود که کاربران غیرایرانی هم از سراسر دنیا از نرم افزارهای کرک شده این سایت استفاده می‌کردند.

با توجه به صحبت‌های مدیر پی سی دانلود، این سایت ایمیل‌های مختلفی از شرکت‌های نرم افزاری ایرانی و خارجی مبنی بر حذف نرم افزارهای آنها دریافت می‌کرد. آنها کرک نرم افزارهای ایرانی را از سایت حذف می‌کردند اما در مورد شرکت‌های غیرایرانی سلیقه‌ای رفتار می‌کردند.

یعنی اگر صاحب یک نرم افزار گمنام از آنها می‌خواست لینک دانلود نرم افزار موردنظر را حذف کنند این کار را انجام می‌دادند. اما اگر صاحبان نرم افزاری مثل Internet Download Manager یا Nod32 چنین درخواستی داشتند مدیران پی سی دانلود درخواست آنها را نادیده می گرفتند. چون چیزی به اسم قانون کپی رایت در ایران وجود نداشت پس مشکلی هم نبود. اما بعدا اوضاع طور دیگری پیش رفت.

کم کم تعداد شاکیان پی سی دانلود زیاد شدند. شرکت‌های نرم افزاری انگار چشم دیدن این سایت را نداشتند و پی سی دانلود هم معتقد بود تا وقتی خرید نرم افزارها در ایران به راحتی ممکن نباشد، کاربران ایرانی حق دارند آنها را کرک کنند. به هر حال پی سی دانلود دشمنان زیادی داشت. آخر سر هم همین مورد این سایت را زمین زد (البته در موتورهای جستجو، سایت هنوز سرپا است)

به طور دقیق‌تر چه اتفاقی افتاد؟

گوگل طبق قانون DMCA یا Digital Millennium Copyright Act در راستای حمایت از حقوق صاحبان اثر، رسانه‌هایی که این حق را نقض می‌کنند از لیست نتایج جستجو کنار می‌گذارد. گوگل اعلام کرده که دوست دارد مردم متوجه بشوند کپی رایت در جستجوی آنها حضور دارد. به همین خاطر گوگل سرویسی راه انداخته تا مردم و صاحبان کسب و کار مشکلات نقض کپی رایت را برای آنها ارسال کنند.

گوگل گزارش‌های مختلفی دریافت کرد که دامین p30download.com تعداد زیادی URL دارد که قوانین DMCA را نقض می‌کنند. به همین خاطر خودش وارد عمل شد و بعد از بررسی صحت این اطلاعات پی سی دانلود را جریمه کرد. برای امتحان کردن این موضوع و مشاهده جریمه‌ای که گوگل برای سایت‌های نقض کننده کپی رایت در نظر می‌گیرد، می‌توانید عبارتی مثل “دانلود اینترنت دانلود منیجر” یا “دانلود ویندوز 10” را گوگل کنید. در آخر نتایج با چنین پیغامی مواجه می‌شود. گوگل می‌گوید که به خاطر نقض قوانین کپی رایت بعضی از نتایج را از صفحه جستجو حذف کرده است:

حذف بعضی از صفحات توسط گوگل به خاطر نقض dmca
به خاطر شکایت شرکت هی متعدد مبنی بر نقض قوانین کپی رایت، گوگل 2 نتیجه را از این صفحه حذف کرده است

پی سی دانلود به دلیل نقض قوانین DMCA و رعایت نکردن قوانین کپی رایت پنالتی شد.

تصویر زیر مربوط به لینکی است که پی سی دانلود در سایت خود قرار داده و از گوگل خواسته که درباره شرایط تنبیه این سایت تجدید نظر کند. با مراجعه به لینک توضیحات پی سی دانلود درباره نقض قوانین DMCA می‌توانید این گزارش را که به زبان انگلیسی نوشته شده مطالعه بفرمایید:

مشاهده لینک DMCA در سایت p30download
لینک DMCA در سایت پی سی دانلود

چه کار کنیم که به سرنوشت پی سی دانلود دچار نشویم؟

بیشتر افرادی که از من می‌پرسیدند که پی سی دانلود چرا پنالتی شد مدیران سایت‌های دانلود نرم افزار و بازی بودند. همیشه یک نگرانی بین مدیران سایت‌های دانلودی وجود دارد که نکند آنها هم به چنین مشکلی دچار شوند و خشم گوگل گریبان‌گیر آنها هم بشود‌. برای جلوگیری از این کار یک فرمول ساده وجود دارد؛

مراقب قانون کپی رایت و DMAC باشید …

من نمی‌توانم بگویم که به هیچ عنوان نرم افزار کرک شده در سایت خود قرار ندهید‌. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که با نقض قوانین مربوط به کپی رایت و رعایت حقوق صاحب اثر ممکن است این ماجرا برای شما هم اتفاق بیفتد. پس در موارد مربوط به کپی رایت با دقت عمل کنید.

پنالتی شدن پی سی دانلود چه نکته باارزشی برای وب‌مسترها داشت؟

هرچند اتفاقی که برای پی سی دانلود افتاد تلخ بود اما می‌توانیم از دل این ماجرا یک درس وب‌مستری بیرون بکشیم. اگر سرویس خوبی به کاربران خود ارائه کنیم، آنها به مرور زمان تبدیل به کاربران وفاداری خواهند شد که تحت هر شرایطی حاضرند به سایت ما سر بزنند.

پی سی دانلود با اینکه این روزها ورودی خیلی خیلی کمی از موتورهای جستجو دارد اما هنوز هم جزء سایت‌های پرترافیک ایران حساب می‌شود. ما هم به عنوان یک وب‌مستر باید طوری روی سایت خودمان کار کنیم که کاربران عاشق آن بشوند. فرض کنید زبانم لال صبح که از خواب بیدار شدید سایتتان از نتایج گوگل حذف شد، آیا انقدر کاربر وفادار دارید که بدون توجه به گوگل و تنبیه آن دوباره به سایتتان برگردند؟ راجع به این سوال فکر کنید …

چند نکته زیر را هم بخوانید؛

  • چند نفر از کاربران تیک تاک تِک از مدت‌ها قبل پرسیده بودند که پی سی دانلود چرا پنالتی شد و بابت تاخیری که در ارسال این پست پیش آمد، از تک تک آنها عذرخواهی می‌کنم
  • این پست به هیچ عنوان جنبه تبلیغاتی یا تخریباتی نداشت. من به همه احترام می‌گذارم و همه را دوست دارم 🙂
  • دو سناریو اول کاملا رد شده هستند و فقط به خاطر ابهاماتی که بعضی از دوستان داشتند این موارد را مطرح کردم
  • مثل همیشه در بخش نظرات منتظر شما هستم و مثل همیشه تک تک نظرات شما را با دقت می‌خوانم و با دقت بیشتری جواب می‌دهم

چقدر این محتوای آموزشی برایتان مفید بود؟

از راست به چپ (سمتِ راست 1 ستاره، سمتِ چپ 5 ستاره)

میانگین 2.7 / 5. امتیاز شما ثبت شد: 3

اولین نفری باشید که بازخوردتان را ثبت می‌کنید

تبلیغات

محمد انوری

مرتب باید ساخت. گاهی یک محصول، گاهی یک اثر هنری و گاهی لبخندی شیرین بر لبانِ دیگری.

28 دیدگاه

  1. با سلام خدمت شما عزیزان
    من فکر میکردم پی سی دانلود، دانلود جدید نمیزاره که در سرچ نیست البته شک کرده بودم شاید گوگل دست داره، به هر حال من عاشق سایت پی سی دانلود هستم و از این به بعد داخل خود سایتش سرچ می‌کنم، و اگر نبود اون وقت سایت‌های گوگل رو میرم، به کسایی که به ما کمک می‌کنند وفادار باشیم

    1. به نظرم یه سایت باید به داشتن کاربرای وفادار خیلی افتخار کنه … البته پی سی دانلود بیشتر از 15 ساله داره کار می‌کنه و لیاقت کاربرایی مثل شما رو داره …
      موفق باشید …

  2. جناب انوری گرامی چه مقاله جذاب و عالی ای نوشتید، از تحلیل های عالی و قلم شیوای شما لذت می برم و به صورت مداوم تیک تاک تک باز هست که در فاصله رسیدگی به کارهای سایت خودم مطالب جذاب شما رو مطالعه کنم. صمیمانه سپاسگزارم.

    1. سلام و وقت بخیر …
      محبت دارید و باعث افتخار من هست که مرتب به سایت ما سر می‌زنید …
      امیدوارم تو سایت خودتون هم روز به روز پیشرفت کنید …

  3. با سلام. یعنی گوگل انتظار داره پی سی دانلود نرم افزارها رو پولی بزاره داخل سایت؟ اخه خیلی گرون میشن که برای کاربران ایرانی

    1. سلام خوش اومدید …
      بله هزینه زیادی دارن ولی به هر حال نذاشتنشون نقض قوانین کپی رایت هست …
      اگه تعداد شکایات از یه سایت خاص زیاد بشه گوگل مستقیم وارد عمل میشه …

    2. سلام
      در ابتدا باید بگم مقاله ی خیلی خوبی بود
      قانون کپی رایت برای ایران جوانمردانه نیست ، قیمت گذاری ها باید بر اساس میانگین درآمد مردم همون کشور باشه نمی شه با دلار و یورو نرم افزار خرید اونم تحت شرایطی که اکثر نرم افزار ها پشتیبانی جالبی داخل ایران ندارن
      در ضمن من همیشه مستقیم سایت پی سی دانلود را باز میکردم که مثل اینکه امروز باز نمیشه

      1. سلام عباس جان. ممنون ازت …
        متاسفانه پی سی دانلود به مشکل خورده و هنوز مشخص نیست چه اتفاقی واسشون افتاده …

  4. با سلام
    شاید بیشتر از 8 سال باشه که سی دی نرم افزاری و حتی ویندوز نمیخرم و دانلود میکنم .همیشه شک داشتم که نرم افزارهای سی دی ها به روز هستن یا نه که با دانلود خیالم رو راحت میکردم و شاید بالای 80 درصد این دانلود ها از سایت پی سی دانلود بوده باشه.متوجه میشم که چرا گوگل از سرچ خارجش کرده باشه. خیلی ناراحت شدم .کاربرای قدیمی سر میزنن ولی صد در صد جدید اون رو پیدا نمیکنن.به نظرم این قضیه تاثیر گذار بوده. چون یکی دو تا نرم افزار پیدا کردم که اپدیتشون در سافت98 لود و در پی سی نبود. یکیش بندیکم که به عنوان یه نرم افزار رکورد که پراستفاده است جای تعجب داره.
    ولی میشه توضیح بدید چرا فیل–تر شده سایت؟ کلا حق کپی رایت هیچ جا در ایران رعایت نمیشه. اصول اخلاقی و شرعی هم که ربطی به یه سایت نرم افزاری نداره. دلیل این قضیه رو نمیفهمم.

    1. سلام وقت شما بخیر …
      مرسی از کامنتی که گذاشتید …
      خودِ من هم خیلی وقته که خرید CD رو کنار گذاشتم و نرم‌افزارهایی که نیاز دارم رو دانلود می‌کنم …
      فقط منظورتون رو از فی.ل.ت.ر متوجه نشدم. پی سی دانلود مشکل خاصی از این جهت نداره و با IPهای ایران هم قابل دسترسه، فقط به خاطر شکایت‌هایی که ازش شد از لیست نتایج کنار گذاشته شده …
      این موضوع هنوز هم ادامه داره و متاسفانه پی سی دانلود ورودی خاصی از گوگل نداره … اما هنوزم کاربرای قدیمی و وفاداری مثل شما ازش استفاده می‌کنن که خیلی کار قشنگیه به نظرم …
      شکی نیست که آرشیو پی سی دانلود خیلی کامله … البته سافت 98 هم چیزی ازش کم نداره و به شخصه احترام و ارادت زیادی واسه سافت 98 قائلم. راجع به بندیکم هم نمیدونم موضوع از چه قرار بوده که آپدیت نکردن 🙂
      ممنونم از نظرتون … باز هم به ما سر بزنید …

      1. من بدون ف-ی-ل-تر–شکن نمیتونم وارد سایت بشم.با وایمکس مبین نت. چه با گوشی چه با لب تاپ. ولی الان بعد از کامنت شما برای بار اول با موبایل دیتا وارد شدم و هیچ مشکلی نبود…. عجب!!

      2. احتمالا مشکل از حافظه پنهان مرورگرتون بوده …
        پیشنهاد می‌کنم سری به مطلب
        حذف کش گوگل کروم (https://tictactec.ir/%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D8%B4-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85/)
        و حذف Cache مرورگر فایرفاکس (https://tictactec.ir/%D9%BE%D8%A7%D9%83-%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%83%D8%B4-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%B3/)
        در سایت بزنید …
        خداروشکر با دیتا موبایل مشکلی نداشتید …

      3. ممنونم برای لینکهایی که قرار دادید. حقیقتش برای لب تاپ رو پاک کرده بودم. ولی وقتی هم در گوشی و هم لب تاب خودم و هم تب لت مادرم کار نمیکنه دیگه فکر نکردم مشکل از من باشه!! ولی من اپرا و کروم رو معمولا استفاده مبکنم. فایرفاکس رو دارم ولی فقط برای کارای دانشگاه و بانکی هست. که الان امتحان کردم و باز شد. درکل مشکل از من بود و سایت خداروشکر فی– ل– تر نشده بود.
        سپاس از وقتی که گذاشتید

      4. خب پس خداروشکر مشکل خاصی نیست و می‌تونید استفاده کنید از سایتشون …

  5. با عرض سلام و احترام
    محمد مهدی ابراهیمی هستم از استان غزنی افغانستان، یک شرکت در بخش تدریس سافت ویر های انجنیری دارم و همیشه سافت های مورد ضرورت خود را از پی سی دانلود دانلود میکردم، در حقیقت یکی از طرفداران دو آتشه اش بودم و میباشم، من هم یک وقتی متوجه شدم که دیگر در لیست گوگل حضور ندارد در حالیکه بعد از زدن انتر انتظار داشتم در رتبه اول الی سوم ظاهر شود ولی نمیشد لذا مستقیم وارد سایت اش میشدم، کار خوبی نشده ولی انتظار دارم مدیران این سایت با همت تمام بکار خود ادامه دهند چون پی سی د دیگری نیازی به گوگل ندارد و به اندازه کافی در منطقه جا افتاده، اما… اما… اما….. مدتی است که پی سی د آی پی های غیر ایرانی را بلاک کرده است و ما از افغانستان دیگر نمیتوانیم دانلود کنیم، لذا اگر شما با مدیران این سایت در ارتباط هستید به آنها پیشنهاد بدهید حد اقل آی پی افغانستان را از لیست بلاک خود خارج کنند چون افغانستان یک کشور عقب مانده است و چنین سایت هایی را ندارد و این خدمت برای ملت مظلوم افغانستان میباشد، شما از سافت 98 یاد کردید ما از افغانستان هم متوجه شده ایم که به پای پی سی نمی رسد به عنوان مثال یک آموزش خاص را از شرکت لیندا ضرورت داریم فقط به پی سی د میتوانیم یافت کنیم نه جای دیگر و …
    تشکر

    1. سلام دوست خوبم. خیلی خوشبختم از آشنایی …
      خوشحالم که از کشور همسایه و دوست ما یعنی افغانستان به تیک تاک تِک اومدید …
      پی سی دانلود از کشورهای مختلف ورودی داره و با آیپی غیر از ایران هم میتونید وارد این سایت بشید. مشکلی از این لحاظ وجود نداره …
      برای مثال سایتی مثل شاتل لند فقط اجازه میده با آیپی ایران وارد بشید، اما پی سی دانلود، سافت 98 و خیلی از سایت‌های دیگه این مورد آزار دهنده رو ندارن …
      اگه ارور خاصی موقع ورود به پی سی دانلود دریافت می‌کنید حتما باهام در ارتباط بزارید که بررسیش کنیم …

    1. سلام علی جان …
      متاسفانه پی سی دانلود از دسترس خارج شده و مشکل از اپراتور ایرانسل نیست …
      هنوز مشخص نشده مشکل از کجاست، به محض اینکه اطلاعات تکمیلی به دستم برسه باهات در میون میزارم …

  6. مثل این که کلا سایت رو تعطیل کردند دیگه.
    چند ماهه که حتی صفحه اصلیش هم بالا نمیاد.
    خداحافظ پی سی دانلود!

    1. سلام دوست عزیز. خوش اومدی به سایت.
      پسوند دامنه پی سی دانلود جدیدا ir شده و IP کشورهای دیگه رو بستن. یعنی بدون فیلترشکن و با آی پی ایران می‌تونی وارد p30download.ir بشی.

  7. سلام، آیا راهی وجود داره که بشه خارج از ایران به سایت پی سی رانلود دسترسی پیدا کرد؟ ممنون

    1. سلام. فعلا که پی سی دانلود دسترسی آی پی های خارج از ایران رو بسته و متاسفانه ابزار مطمئنی سراغ ندارم که IP خارج رو به IP ایران تبدیل کنه.
      در صورتی که ابزار مناسب پیدا کنم همینجا اعلام می‌کنم بهتون.
      موفق باشید.

      1. سلام محمد جان من هم دونبال این قضيه هستم اگه روشی پیدا کردی به ما هم بگو. ممنون.

      2. سلام امیر جان.
        حتما.
        ولی تغییر آیپی از کشورهای دیگه به ایران خیلی عجیبه چون معمولا مردم دنبالِ حالتِ برعکسِ این سناریو هستن. به خاطر همین هم ابزار مناسبی در دسترس نیست.

  8. الان سافت 98 که در بالای لسیت هست، مگر ناقض کپی رایت نیست؟‌ پس چرا پنالتی شده به قول خودتون؟ نخیر دوست گلمک شما وقتی دامنه رو از دام کام به دات آی ار تغییر دادند. تمام نتایج سرچ شون ری دایرکت میشه. هر نتیجه سرچی رو باز می‌کردی با یک صفحه که به دامنه جدید برید بود.
    به نظر من احمقانه‌ترین کاری بود که اینا کردن.
    البته تمام سایتهای دانلود ایرانی بزرگ و قدیمی مگر ناقض کپی رایت نیستن؟

    کلا داستان چیز دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا