یکی از مشکلاتی که کاربران مجموعه‌های آفیس را تهدید می‌کند، ذخیره نشدن فایل در هنگام انجام تغییرات است. ما در این پست قصد داریم مراحل بازگردانی فایل ذخیره نشده در پاورپوینت ، اکسل و ورد را آموزش دهیم.

تبلیغات

اینم بخونید بد نیست: آموزش تغییر زبان فیلم در نرم افزار PotPlayer (فارسی به انگلیسی و غیره)

مراحل ذخیره فایل در مجموعه آفیس (پاورپوینت، ورد، اکسل و غیره)

بعد از اینکه فایل جدید را در ورد، اکسل یا پاورپوینت ایجاد کردیم، باید با فشردن کلیدهای Ctrl + S فایل خود را ذخیره کنیم. بعد از هر بار انجام تغییرات دستور Save را اجرا کرده تا هر تغییری که اعمال کردید در فایل ذخیره شود.


فعال کردن قابلیت ذخیره خودکار در مجموعه آفیس

اگر به هر دلیلی مثل قطع برق، از کار افتادن ناگهانی برنامه (Crash) یا غیره ارتباط کاربر با رایانه قطع شد، تغییرات انجام شده ممکن است در آفیس ذخیره نشود.

برای ذخیره خودکار فایل در آفیس باید این قابلیت را فعال کنیم تا در صورت بروز مشکل به آخرین تغییرات انجام شده دسترسی داشته باشیم.

برای این کار باید از Office Menu یا منو آفیس گزینه Option را انتخاب کرده و از پَنِل سمت چپ Save را انتخاب کنیم.

بازگردانی فایل ذخیره نشده در پاورپوینت ، ورد یا اکسل

در اینجا دو گزینه مهم وجود دارد:

1 – Save AutoRecover information every:

در این قسمت می‌توانید از 0 تا 60 دقیقه انتخاب کنید که هر چند وقت یکبار پروژه شما Save شود.

2 – AutoRecover file location:

محل ذخیره خودکار فایل را مشخص می‌کنیم تا در صورت نیاز برای بازیابی فایل‌های ذخیره نشده از این قسمت استفاده کنیم.

اینم بخونید بد نیست: 8 روش حل مشکل 100% شدن هارد دیسک در Task Manager ویندوز


بازگرداندن تغییرات ذخیره نشده در مجموعه آفیس (پاورپوینت، ورد و اکسل)

بازگردانی فایل ذخیره نشده در پاورپوینت ، ورد ، اکسل و غیره به دو صورت انجام می‌شود:

  1. بعد از باز کردن مجدد آفیس ادامه تغییرات نمایش داده می‌شود، که باید هر چه سریعتر فایل مورد نظر خود را ذخیره کنیم.
  2. در صورتی که تغییرات ایجاد شده در آفیس نمایش داده نمی‌شوند باید از منوی آفیس گزینه Open را انتخاب کرده و در آخر گزینه Recover Unsaved Documents را انتخاب کنیم تا محل ذخیره فایلهای ریکاوری باز شود.

بازگردانی فایل ذخیره نشده در ورد، اکسل و پاورپوینت

در ادامه فرایند ریکاوری فایل، چنانچه فایل بصورت خودکار ذخیره شده باشد، با انجام مراحل فوق می‌توانیم به ادامه تغییرات دسترسی داشته باشیم. ولی این سئوال برای کاربر به وجود می‌آید که آیا فایل‌های حذف شده مجموعه آفیس قابل ریکاوری می باشند؟

اگر فایل ایجاد شده با دستور Save ذخیره و سپس حذف شود، می‌توانیم با استفاده از نرم افزارهای بازیابی فایل مثل Recover My File یا Hetman Office / Word / Excel Recovery یا نرم افزارهای مشابه فایل حذف شده را بازیابی کنیم.

به یاد داشته باشید که برای بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده باید سریع عمل کنید. چرا که حافظه Cash کامپیوتر موقتی بوده و فایل شما بعد از مدتی به طور کامل حذف خواهد شد

اینم بخونید بد نیست: چطور مشخصات سیستم خود را به طور کامل ببینیم؟


آموزش ویدئویی بازگردانی فایل های ذخیره نشده در مجموعه آفیس


کلام آخر

اگر از کاربران آفیس هستید، هنگام کار کردن روی یک پروژه حتما Save کردن را در ذهن خود نگه دارید تا بعد از چند ساعت کار، تلاشتان هدر نرود.

باز هم توصیه می‌کنم حتما قابلیت ذخیره خود کار را فعال کنید تا اگر به هر دلیلی برای رایانه شما مشکلی به وجود آمد، تغییرات انجام شده بصورت خودکار بر روی کامپیوتر ذخیره شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید