تبلیغات
موبایل

آموزش فشرده سازی فایل در آیفون و خارج کردن فایل از حالت فشرده

تبلیغات
3
(2)

فشرده سازی یا به اصطلاح zip کردن فایل‌ها یکی از بهترین روش‌های کم کردن حجم آن‌هاست. گاهی پیش می آید که می‌خواهیم تعدادی فایل را همزمان آپلود کنیم یا بفرستیم، در این صورت بهتر است آن‌ها را زیپ کرده و سپس آپلود کنیم. در ادامه می‌خواهم روش‌های فشرده سازی فایل در آیفون و خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده در iOS را برایتان توضیح بدهم. پس با مجله اون با من همراه باشید 🙂

اینم بخونید بد نیست: معرفی دو فرمت زیپ و رار + بررسی تفاوت Zip با RAR

فشرده سازی فایل در آیفون و خارج کردن فایل از حالت فشرده

فشرده سازی فایل ها بدون اپلیکیشن جانبی

برای فشرده سازی فایل‌ها در آیفون، اپل در نسخه‌های جدید iOS امکانات جدیدی را برای کاربران خود فراهم کرده است. بعد از معرفی برنامه Files انجام بسیاری از کارها در آیفون آسان‌تر شدند. این برنامه برای ساماندهی فایل‌های مختلف به وجود آمده است. همچنین به کمک آن می‌توانید فایل‌های خود را با فرمت Zip فشرده کنید. مراحل انجام این کار نیز بسیار ساده است:

آموزش‌های پیشنهادی

1 – نرم افزار Files را اجرا کنید. فشرده سازی فایل ها در آیفون و محصولات اپل بدون اپلیکیشن جانبی

2 – به محلی که فایل یا فایل‌های موردنظرتان در آن قرار دارند بروید. فشرده سازی فایل ها در Apple بدون اپلیکیشن جانبی

3 – در صورتی که قصد فشرده سازی یک فایل را دارید، انگشتتان را روی آن نگه دارید.  سپس در پنجره ای که باز می‌شود گزینه Compress را انتخاب کنید. زيپ كردن فايل در ايفون بدون اپلیکیشن جانبی4 – اگر قصد انتخاب چند فایل برای فشرده سازی را دارید، ابتدا از گوشه بالا سمت راست تصویر سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه Select را بزنید. انتخاب گزینه Select برای فشرده کردن فایلهای iphone5 – سپس فایل‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.

6 – در آخر از گوشه سمت راست پایین دوباره علامت سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه Compress را انتخاب کنید. فشرده سازی فایل در آیفون، آیپد و سایر محصولات اپل بدون اپلیکیشن جانبی

7 – چند ثانیه بعد فایل Zip شما در همان محل ایجاد خواهد شد. به راحتی می‌توانید این فایل را ایمیل کنید و یا با استفاده از برنامه‌های مختلف آن را به اشتراک بگذارید.

اینم بخونید بد نیست: شکستن رمز فایل ZIP و RAR با دو روش آنلاین و نرم افزاری

خارج کردن فایل از حالت فشرده بدون اپلیکیشن های جانبی

به همین سادگی که توانستیم بدون استفاده از هیچگونه اپلیکیشن جانبی فایل یا فایل‌های خود را فشرده کنیم، می‌توانیم آنها را از حالت فشرده نیز خارج کنیم. فراموش نکنید سیستم عامل iOS به تنهایی قادر به باز کردن فایل‌های فشرده با فرمت Zip می‌باشد. برای باز کردن فایل‌های Rar به اپلیکیشن‌های جانبی نیاز داریم.

برای باز کردن فایل‌های Zip در برنامه Files کافیست یکبار روی فایل فشرده موردنظر Tap کنید تا فایل موردنظرتان به سرعت به حالت غیرفشرده در بیاید. به همین سادگی!

حتی فایل‌های Zip که در اپلیکیشن‌های دیگر مانند تلگرام دانلود می‌کنید، به راحتی در همان اپلیکیشن برایتان باز می‌شود. کافیست روی فایل Zip دانلود شده Tap کنید، سپس گزینه preview Content را بزنید. باز كردن فايل rar و ZIP در ايفون

فشرده سازی فایل در آیفون با استفاده از اپلیکیشن های جانبی

1 – فشرده سازی فایل در آیفون با Zip & RAR File Extractor

فشرده سازی فایل در آیفون با Zip & RAR File ExtractorZip & RAR File Extractor یک اپلیکیشن عالی برای فشرده سازی فایل در آیفون است. این اپلیکیشن با رابط کاربری جذاب، فایل‌ها را با 2 فرمت Zip و 7z فشرده می‌کند و همچنین امکان رمزگذاری روی فایل‌های Zip را فراهم می‌کند. این برنامه توانسته امتیاز 4.7 از 5 را در App Store کسب کند. Zip & RAR File Extractor از 2 فرمت معروف Zip و RAR پشتیبانی می‌کند.

این برنامه به خوبی با برنامه Files هماهنگ شده و می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را دسته بندی و مدیریت کنید یا آنها را به اشتراک بگذارید. به علاوه این اپلیکیشن به راحتی عکس، فیلم، PDF و غیره را برایتان باز می‌کند. شما می‌توانید برای امنیت بیشتر روی برنامه رمز بگذارید و با اثر انگشت یا Face ID آن را باز کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Zip & RAR File Extractor از اپ استور اپل

اینم بخونید بد نیست: معرفی فیس تایم ، آموزش ثبت نام، راه‌اندازی و نحوه کار با FaceTime

2 – فشرده سازی فایل در آیفون با iZipفشرده سازی فایل در آیفون با iZip

این اپلیکیشن پرقدرت توانایی فشرده سازی فایل‌های شما به فرمت Zip را دارد. همچنین می‌تواند فرمت‌های RAR, 7Z, ZIPX, TAR, GZIP, BZIP, TGZ, TBZ, ISO, DEB, CAB, JAR, RPM, CBS را از حالت فشرده خارج کند. iZip به خوبی با فرمت RAR کار می‌کند و یکی از بهترین ابزارهای باز كردن فايل rar در ايفون به حساب می‌آید. این اپلیکیشن نیز مانند برنامه قبلی رابط کاربری آسانی دارد و اصلا شما را گیج نمی‌کند. همچنین با برنامه Files بسیار هماهنگ می‌باشد.

دانلود اپلیکیشن iZip از اپ استور اپل

حرف آخر

بیشتر فایل‌هایی که از اینترنت دانلود می‌کنیم به صورت فشرده شده می‌باشند و قطعا شما هم به دنبال راهی برای خارج کردن آنها از حالت فشرده بودید. یا اپلیکیشن های زیادی را امتحان کردید و جواب نگرفتید. سعی کردم در این مطلب، اختصاصی و جمع و جور به معرفی روش هایی برای رفع این مسئله بپردازم. امیدوارم برایتان مفید باشد. اگر اپلیکیشن های کارامد تری می‌شناسید حتما به ما معرفی کنید.

چقدر این محتوای آموزشی برایتان مفید بود؟

از راست به چپ (سمتِ راست 1 ستاره، سمتِ چپ 5 ستاره)

میانگین 3 / 5. امتیاز شما ثبت شد: 2

اولین نفری باشید که بازخوردتان را ثبت می‌کنید

تبلیغات

پردیس رئیسی

نویسنده‌ای که مهندس صداش می‌کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا